Microsoft,  Microsoft 365,  Teams,  Tips

Arkivere gamle ubrukte teams i Microsoft Teams

Som med e-post og annet vil det komme en tid der det kan være nødvendig å arkivere eldre ting som ikke blir brukt aktivt lenger. Dette gjelder også teams i Microsoft Teams.

Et eksempel man kan bruke Teams til er å styre prosjekter. Da får man tatt i bruk mange av Microsofts geniale funksjoner til å kunne styre ressurser, tildele oppgaver og kunne samhandle på en bra måte. Men hva gjør man når prosjektet er ferdiglevert og man har gått videre til nye ting? Man kan selvfølgelig slette et Team, men det finnes da bedre måter.

Arkivering fra klienten

Man kan arkivere inne i selve klienten til Teams. Muligheten ligger litt gjemt under tannhjulet ved siden av der du oppretter nye teams. Trykker du på det ikonet vil du få en liste over alle teamene dine. Her kan du velge et team, trykke på tegnet med tre prikker og velge arkiver. Du vil da få en dialogboks som informerer om at all aktivitet blir fryst for brukerne. Trykk “Arkiver team”.

Arkivere fra Admin Center

De med administratortilgang for Teams vil kunne gjøre dette fra Teams sitt Admin Center. Prosessen er forøvrig relativt lik som tidligere.

Oversikt over Teams i en tenant

Hvis jeg vil arkivere den jeg har markert trykker jeg bare “Arkiver” i menylinjen øverst. Du vil da få en dialogboks som informerer om at all aktivitet blir fryst for brukerne. Trykk “Arkiver team”.

Kilde: https://support.office.com/nb-no/article/archive-or-restore-a-team-dc161cfd-b328-440f-974b-5da5bd98b5a7?ui=nb-NO&rs=nb-NO&ad=NO

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *