Teams,  Tips

Prioriterte varsler i Teams

Det er ikke måte på hva man kan bli varslet om på telefoner og PCer. Alt og alle skal si i fra om den minste ting og det viktige drukner fort i mengden. Problemet er ikke noe mindre i Teams. Men hvordan skal man gå frem for å luke ut det som ikke er prekært og heller bli varslet om det som haster eller er viktigere enn annet?

Microsoft har lansert prioriterte varsler i Teams. Dette er chatmeldinger som ikke stopper å varsle deg før du faktisk har lest meldingen. Skrur man på dette blir mottakere varslet hver andre minutt i en periode på 20 minutter, eller den faktisk blir lest, noe som sikrer en større sannsynlighet for at meldingen faktisk blir lest.

Det ligger litt i kortene her at man må tenke nøye gjennom når dette skal brukes, og av hvem. Ser for meg at dette er en funksjon som lett kan brukes litt oftere enn det er behov for dersom alle får fritt tilløp.

Noe jeg ser for meg dette kan brukes til vil være hvis noen trenger øyeblikkelig hjelp med en stor problemstilling, et system er nede og vaktansvarlig må varsles eller noe annet med en deadline som krever umiddelbar reaksjon. Eller at det er kake i resepsjonen?

Hva tenker du dette kan brukes til? Kommenter gjerne under!

Kilde: https://docs.microsoft.com/en-us/MicrosoftTeams/teams-add-on-licensing/pri-message

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

I accept the Privacy Policy * for Click to select the duration you give consent until.